Uudistunut Markkinointiliitto auttaa yksilöt ja yritykset kasvun tielle

Tänä syksynä uudistunut MARK Suomen Markkinointiliitto on vahvoin teemoin jäsentensä ammatillisen kehittymisen asialla – sekä yksilön tasolla että valtakunnallisesti. Modernin markkinoinnin osaaminen on välttämätöntä yksilön omalla urapolulla ja tarjoaa kilpailuetua osaajan palkanneelle yritykselle. Markkinoinnin avulla voi luoda rohkeaa, mutta fiksua ja kestävää kasvua, joka hyödyttää sekä ihmisiä että yrityksiä.

Markkinointi vaatii nyt entistä enemmän kekseliäisyyttä ja valintojen tekemistä, sillä vaikuttamisen keinovalikoima muuttuu ja täydentyy kiihtyvällä tahdilla. Monet yritykset ovat jo omaksumassa uudenlaisen ajattelun, mutta vielä ei täysin oivalleta, miten markkinointia voisi hyödyntää läpi organisaation. MARK Suomen Markkinointiliitto haluaa auttaa eri funktioissa työskenteleviä ihmisiä ymmärtämään toisiaan ja markkinoinnin avaamia mahdollisuuksia paremmin.

Markkinointiliiton toiminnanjohtaja Sanna Laakkio on huomannut, että markkinoinnin arvostus syntyy vasta ymmärryksen kautta. – Usein markkinoinnin onnistumiset esitellään vain kauniina lopputuotoksina. Haluamme tehdä näkyväksi sen kovan työn, joka on tehty ennen lopputulosta. Menestyminen on kaikille mahdollista. Siksi MARK haluaa kannustaa jäseniään rohkealla, mutta kestävällä kasvun tiellä.

Markkinoinnissa piilee valtava voimavara, jolla voitaisiin nopeuttaa ja tehostaa uudistuksia liike-elämässä. Toisaalta markkinoinnin osaamisella voitaisiin huolehtia, että aloitteleva yritys jollakin aikavälillä onnistuu kääntämään hyvän tuotteen tai palvelun kannattavaksi liiketoiminnaksi. Yksilölle olemme myös suunnannäyttäjä modernissa markkinoinnissa. Avaamme jäsenillemme näkymän konkreettisiin, nykyaikaisiin vaikuttamisen keinoihin.

Omien palveluidensa rakentamisessa MARK tekee tiivistä yhteistyötä mm. paikallisten pienyritysten kanssa.

– Parhaillaan haemme paikallisille lukupiireillemme kohtaamispaikkoja kahviloista. Valitut kahvilat esiintyvät viestinnässämme paikkakunnan virallisina bisneskahviloina, joissa jäsenemme voivat kohdata ja verkostoitua muutenkin.

Kun rakennetaan menestystarinoita, on tärkeää osata johtaa myös itseään. Siinä jäsenet saavat jatkossa apua. – Olen hieman huolissani ihmisten jaksamisesta työelämän hurjassa muutosvauhdissa. Jos ei tunne työssään merkityksellisyyttä, arki voi olla aika harmaa. Hyvä itsetuntemus on pohja sille, että voi kasvaa ja kehittyä fiksusti ja kestävästi, ilman että uupuu. Ja kun yksilö kehittyy, yrityskin menestyy. Samalla koko Suomi.

Markkinointiliitto luo valtakunnallista, mutta samalla alueellista kasvualustaa jäsenilleen. – Kun alamme nostaa esille paikallista osaamista ja onnistumisia, uskon, että verkostoitumisen kynnys madaltuu. Apua saa läheltäkin, kun tietää mistä etsiä. On hienoa saada välittää jäsenillemme kattavasti konkreettisia esimerkkejä, miten Suomessa ollaan rohkeasti lähdetty luomaan kasvua.

Alan kiinnostavimmissa tapahtumissa on aikaa myös keskusteluille ja kohtaamisille. Moderniin markkinointiin ja kestävään kasvuun pureutuvat MARK Kasvuaamut järjestetään kuudessa kaupungissa, ja ne ovat maksuttomia. MARK panostaakin jatkossa entistä enemmän maksuttomiin jäsenpalveluihin. Loppuvuoden jokaisessa tapahtumassa esitellään kolme paikallista, upeaa ja rehellistä kasvutarinaa: Kuopiossa 13.11., Turussa 20.11., Jyväskylässä 22.11., Tampereella 27.11., Helsingissä 29.11. ja Lahdessa 11.12.