Alkuvuoden aikana pankki on saanut 1411 uutta asiakasta

Osuuspankki Länsi-Uudenmaan toimitusjohtaja Jarmo Viitanen sekä pankinjohtaja Markus Sillanaukee odottavat mielenkiinnolla pankin edustajiston ehdokaslistoja.

Pankin edustajat toimitusjohtaja Jarmo Viitanen sekä pankinjohtaja Markus Sillanaukee ovat erittäin tyytyväisiä pankin vahvaan tulokseen ja ennätyskasvun jatkumiseen viime vuotisen jatkoksi.

Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että pankin vakavaraisuus paranee ja se antaa meille entistä paremmat mahdollisuudet olla mukana kehittämässä aluettamme investointien ja rahoitusten kautta, kertoo toimitusjohtaja Viitanen.

Se tosiasia, että toimialueellemme on alkuvuodesta  kiinteistövälityksessä on tehty 60 kauppaa enemmän kuin viime vuonna on selvä merkki alueen talouden positiivisesta väreestä, koska aiemmat neljä vuotta ovat olleet aika tasapaksua menemistä, nostaa Sillanaukee esimerkkinä.

Tästä kaikesta seurauksena on, että OP Länsi-Uudellamaalla on nyt omia varoja lähes 100 miljoonaan euroa ja vahvan vakavaraisuuden turvin pankki voi säilyttää vahvan kasvun ja samalla kehittää yhdessä OP Ryhmän kanssa asiakaspalveluita edelleen. Pankin luottokanta kasvoi 5,1% ja talletukset 13% vuodessa ja kokonaisuudessaan pankin asiakasvarat nousivat yli miljardiin euroon.

Ehkä yksi tärkein luku noissa mittareissa on tuo bonusten määrä, mitä maksoimme takaisin asiakkaillemme, uusia OP-Bonuksia nimittäin maksettiin alkuvuonna 1,8 miljoonaa euroa ja samalla omistaja-asiakkaiden määrä kasvoi 479 omistajalla yhteensä 27104 omistajaan.

Olen iloinen siitä, että asiakkaamme ovat alkuvuonna saaneet ennätysmäärän uusia helpottavia ja nopeuttavia palveluita pankki-, vahinkovakuutus-ja varainhoidon asioitiin.

Oman yli 30 vuoden pankkiurani aikana en ole nähnyt tällaista uusien palveluiden määrää lyhyessä ajassa koskaan aiemmin. Ja vaikka pidän sitä hienona ja hyvänä asiana ja tulevaisuutena, niin näen siinä myös pienen uhkatekijän. Digitalisaatio tuo tullessaan paljon uutta ja hyvää, mutta se samalla myös hajaannuttaa palveluita ja lisää mahdollisuuksia niin paljon, että emme edes vielä tiedä, mitä kaikkea on tulossa, miettii Viitanen kaikkien hyvien tulosten keskellä.

OP Länsi-Uusimaa on myös pystynyt kohentamaan asiakastyytyväisyyttä, jota mitataan nykyään käytännössä lähes jokaisen asiakaskontaktin yhteydessä.

Tavoitteena on tottakai entisestään saada tyytyväisempiä asiakkaita ja jo nyt 2/3 asiakkaistamme ovat valmiita suosittelemaan meitä ystävilleen ja tutuilleen, kertoo Sillanaukee.

Kiitos sekä palveluidemme saamasta hyvästä arvostuksesta, että pankkimme positiivisesta kehityssuunnasta kuuluu sekä hyvälle henkilöstöllemme, jota haluan tässä julkisesti kiittää sekä luonnollisesi suuri kiitos asiakkaillemme, jotka luottavat meihin entistä enemmän. Olemme pankissa havainneet, että asiakkaat kasvavassa määrin hakevat kumppania omaisuudenhallintaan ja siinä me pankkina olemme oiva ja luotettava kumppani, kiittelee Sillanaukee.

Digitaalisten palveluiden lisääntyessä ja yleistyessä, OP Länsi-Uusimaa on mukana kehityksessä ja OP Mobiilin, Pivon ja verkkopankin käytön kasvu jatkoi kasvuaan alkuvuodesta. Yhä useammat pankin asiakkaat haluavat käydä neuvottelut verkkoneuvotteluna. Pankin asiakkaat ovatkin antaneet hyvää palautetta eritoten verkkoneuvotteluiden vaivattomuudesta.

Suomen taloudessa saadaan edelleen positiivisia viestejä ja kuluttajien luottamus omaan talouteen on kasvanut. Talouden elpyessä ja EKP:n vähentäessä joukkovelkakirjalainojen ostoa markkinoilla, on myös korkojen nousua jossain määrin odotettavissa lähivuosina. Nämä odotukset ovat luoneet pientä liikehdintään myös sijoitusmarkkinoille, minkä johdosta talletusvarat ovat kasvaneet voimakkaasti. Se on tuonut asuntolainoihin myös takaisin korkosuojauksen, jonka on otettu noin 50% uusista asuntolainoista.

Nykyään korkojen mahdolliselta nousemiselta on mahdollista suojautua monella eri tavalla, ja tästä kerromme enemmän Ykkös-Lohjan ensi viikon säästämisen ja sijoittamisen erikoislehdessä.